Din dorinta de a utiliza serviciile on-line bazate pe semnatura electronica, mi-am "pierdut" cateva ore bune pentru a ma informa si a testa noua modalitate de depunere a cererilor pentru Registrul Comertului si ANAF. Dupa lecturarea unor ghiduri si obositoare, am reusit sa ma clarific cum e cu Registrul Comertului. E chiar interesant si chiar te scuteste de prea mult efort, dar doar dupa ce te-ai prins cum sta treaba. Pe langa munca de documentare a trebuit sa-mi dezinstalez o versiune mai noua a Acrobat Reader si sa instalez versiunea 8.0 pentru ca dragii nostri functionari ar ramas blocati pe versiunea asta. Intr-un final am depus si o cerere si acum astept conformarea. Dar ce sa vezi! Cand am trecut la al 2-lea capitol (ANAF) am constatat ca pentru a depune, spre exemplu, declaratia 200 on-line, cu semnatura electronica, conform instructiunilor de utilizare, trebuie sa ai o versiune de Acrobat Reader 8.1 sau superioara, ceea ce inseamna ca de fiecare data cand ai nevoie sa depui o declaratie on-line, trebuie sa dezinstalez versiunea utilizata pentru Registrul Comertului si sa instalez versiunea compatibila cu sistemul ANAF. Mai e o varianta, sa lucrezi de pe doua calculatoare, dar asta presupune sa iti instalezi certificatul digital in doua parti si deja devine mai birocratic decat ghiseul.
Rusine ANAF, rusine ONRC.
Subscriu in totalitate.
RăspundețiȘtergereDar oare certificatul digital se poate instala pe doua calculatoare?
nu vad de ce nu s-ar putea, pornind de la premisa ca exista si un soft "portabil". deci cred ca se poate, insa ideea e totusi sa ai acces de pe un singur calc. e totusi vorba si de confidentialitate.
RăspundețiȘtergere