duminică, 25 octombrie 2009

Cat "Pamant Romanesc" este, de fapt, peste Prut (?)


Spiritul pur nationalist pe care mi l-am cultivat, sau care mi s-a cultivat cu timpul nu ma lasa sa raman indiferent vis-a-vis de ce se intampla peste Prut. Fratilor nostri, caci sunt, cred ca le bate inima cam tare in aceasta perioada, si nu cred ca se datoreaza emotiei pozitive ca urmare a pierderii alegerilor de catre comunisti ci mai degraba de deja instalata instabilitate (sau dezorganizare?) in randul "salvatorilor" in care ne punem cu totii speranta. Caci, din pacate, cum nici noi aici nu avem solutii prea luminate, nici ei nu au cum sa aiba. Poate peste 20 de ani. Si cum spuneam, nici nu a trecut prea multa vreme de la alegerile din R. Moldova, care m-au convins ca nu oricine e santajabil, de cumparat sau slab de inger, si deja avem absenta in Parlament (incapacitatea de a promova masuri urgente), schimbari surprinzatoare de atitudine privitoare la politica externa (distantarea de o posibila candidatura pentru NATO) si o prima amanare in votul pentru alegerea unui Presedinte. Oare ne aflam in situatia in care se va dovedi, din nou, ca aceste guverne de coalitie nu vor functiona inca de la inceput? Avem experienta anilor ADR in care ne-am facut cunoscuti in Europa pentru nenumarate isuccese, episod in urma caruia comunistii au revenit la putere. Aceea a fost prima etapa a dezamagirii, intr-un stat in care de cele mai multe ori masurile populare cantaresc cel mai mult iar pensionarii se cumpara usor. Ceea ce ma incanta (sau cel putin imi doresc sa am motivul sa ma incante) este apropierea de Romania, patria mama. Insa cat timp va rezista? Sunt capabili politicienii de la Bucuresti sa ajute o tara, la fel de lovita de criza, pentru ca aceasta sa-si permita o atitudine pro-occidentala (care costa mult) si o pozitie reticienta (sau cel putin mai reticienta) fata de Rusia? Pot rezista tentatiei cei de la Chisinau cand vor veni banii de la Moscova meniti sa schimbe opinii, orientari, politici? Acestea sunt intrebari la care, in mod cert, eu nu am cum sa raspuns. Mai mult, mi-e teama sa-mi dau cu parerea, intrucat posibilele raspunsuri prevestesc un scenariu putin cenusiu. Cred ca singurul lucru cu care vor ramane cetatenii acestei tari, fratii nostri, este rabdarea, cea pe care o tot avem noi, dincoace de Prut, de vreo 20 de ani. Cat "Pamant Romanesc" este peste Prut? Mult. Dar cum omul face locul, s-ar putea sa avem surprize.

[va urma]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu